Rodinná asistentka

31.říjen 2011 10:57

Potřebu organizovat, připravovat či zajišťovat nejrůznější činnosti mají nejen manažeři na vrcholných funkcích, ale také jejich manželky či partnerky. Zajistit zajímavý rodinný program se stává prioritou číslo jedna. Vymyslet ho je jedna věc, ale realizace bývá daleko náročnější. V době, kdy oba partneři pracují naplno, ale zároveň chtějí mít plnohodnotný soukromý život, stojí za zvážení využívání služby rodinná/osobní asistentka nebo jí podobné. Za jedním takovým projektem stojí paní Romana Šedá. „Služba rodinná asistentka je službou pro náročné a zaměstnané klienty, kterým dokáže ušetřit až 100 hodin měsíčně,“ říká Šedá a dodává, že se pak můžete soustředit na pracovní záležitosti a užívat si volného času. Rodinná asistentka za vás bude hlídat termíny narozenin ať již vašich blízkých či kolegů v práci, doporučí jaké dárky nakoupit nebo doveze automobil do servisu či myčky. Asistentku můžete za sebe vyslat i na úřad či ji pověřit vyřízením reklamace. Zabezpečí úklid domácnosti, postará se o zahradu nebo bude pečovat o domácí mazlíčky. Podle Romany Šedé je život s rodinnou asistentkou jednodušší. „Za necelých pět tisíc korun má klient pomocí jediného telefonního čísla možnost výrazně zefektivnit organizaci svého času,“ říká Romana Šedá. „Rodinná asistentka vyhledává na internetu tu nejlepší či nejpřijatelnější variantu pro klienta. A nemusí se jednat pouze o každodenní činnosti. Není výjimkou, že naše asistentky organizují rodinné oslavy nebo radí při nouzových situacích vzniklých při dovolených.“ Nestihnete letadlo, je hotel, který jste si vybrali plně obsazen nebo potřebujete tip na prověřenou restauraci například v Toskánsku. Není nic jednoduššího než zavolat na kontaktní číslo a asistentka začne pro vás vyhledávat nejpříhodnější alternativy.

Protože je služba rodinné asistentky poměrně luxusní, je důležité, aby se na začátku spolupráce klient i asistentka dokonale poznaly. Slouží k tomu prvotní schůzka, při které se jasně stanovují nejčastější požadavky, asistentka si dělá obrázek o klientovi a snaží se ho maximálně poznat a odhadnout budoucí povahu spolupráce. Ideální je si na tuto schůzku rezervovat minimálně hodinu a více nebo si naplánovat s rodinnou asistentkou oběd.  I díky tomu pak může asistentka doporučovat kulturní nebo sportovní události, které by si neměl klient rozhodně nechat ujít. Samozřejmostí je obstarání vstupenek. Klient si s asistentkou stanovuje harmonogram jednotlivých kontaktů, schůzek nebo pravidelně se opakujících služeb. Jak často spolu budou komunikovat nebo kdo všechno služby rodinné asistentky bude moci využívat. Nejčastěji si manažeři pořizují službu rodinné asistentky pro sebe i pro svou partnerku. Jak službu využívat? Stačí jednoduše zavolat či napsat e-mail a rodinná asistentka začne na úkolu pracovat, případně vás bude kontaktovat zpět.

Pokud rodinnou asistentku nekontaktuje sám klient, jednou za měsíc mu sama zavolá v určenou dobu a naplánuje s ním další služby.

Svoji osobní zkušenost má i Karel Slavíček, vrcholný manažer společnosti Newton, který podle svých slov žil tak, že jen v poklusu přežíval. „Proud povinností neustával a já na některé zapomínal a některé vědomě ignoroval. Občas mi pomohla zařídit firemní sekretářka, ale nemohla pokrýt všechno a ani bych to po ni nechtěl,“ říká Slavíček a dodává, že doma služba přezdívají „kouzelné sluchátko“. Alespoň takto to podle jeho slov vypráví dětem.

Služba rodinná asistentka se dá přirovnat k hotelovému servisu concierge, kdy lidé na pozici speciálního správce jsou zvyklí shánět svým zákazníkům prakticky cokoliv. Ti nejlepší z nich dokáží splnit i věci na první pohled nemožné.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2