Pokaždé, když do Evropy přijde léto, se stane totéž – všichni se začnou zajímat o to, jaké ovoce se urodí na podzimním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu. Vzhledem k tomu, že se jedná o výkladní skříň německých automobilek, se největší pozornost soustředí právě na vozy od našich západních sousedů, ale účastní se i jiné značky a třeba letos se vytáhli Francouzi.
Hybridní Mercedes-Benz S550
Mercedes-Benz se hrátek se svou pilotní linií S Class rozhodně nebojí – a díky tomu je právě nejvyšší produkční řada místem, kde dochází k průlomu. První přípravné salvy útoku hybridních vozů zazněly už v roce 2009, kdy byl odhalen koncept Vision S500 Plug-In Hybrid. Budoucí zákazníci před sebou poprvé měli návrh luxusního a nijak neošizeného sedanu, který dokázal z nuly na stovku akcelerovat za šest sekund, a přitom měl spotřebu maximálně čtyři litry na sto kilometrů. A letos ve Frankfurtu uvidíme první kusy sériové výroby Mercedes-Benz S550. Výkon by se měl pohybovat na úrovni řady S500, která nabízí řidiči celkem 455 koňských sil.
Peugeot RCZ R – nejsilnější v dějinách
Zvykli jsme si na to, že Peugeot vyrábí solidní auta za slušnou cenu, ale nenapadlo by nás očekávat takového dravce. Model RCZ R nabídne běžný motor, jaký známe z RCZ – 1,6 litrový čtyřválec s turbem; díky zásahům ladičů ale stoupl počet koňských sil ze 197 na 270 a ukazatel rychlosti se na stovku vyšplhá za 5,6 sekund, tedy o 1,9 sekundy rychleji. Rychlost Peugeotu RCZ R je přitom elektronicky omezena na 250 km/h. Nové tlumiče udělají z lehce sportovního RCZ nadupanou lokomotivu, která bude navíc na silnici sedět jako přilepená – nejen díky nim, ale také díky devatenáctipalcovým slitinovým kolům Goodyear Eagle F1 Assymetric.
BMW 5-series facelift
Bavorský autozávod nedávno celý automobilový svět roztrpčil ukončením výroby modelu M3, takže má rozhodně co napravovat. A zdá se, že zmáčkl správnou strunu – „pětková“ řada si totiž facelift už dávno zasloužila. Nárazníky BMW 5 teď působí daleko robustněji a agresivněji a na první pohled si všimneme změny tvaru reflektorů a masky. To je ale zvenčí všechno. Daleko větší změny se chystají v kabině, kde by se měla objevit poslední verze multimediálního systému iDrive a upravitelný systém „budíků“, jaký už známe z inovované řady 7. Pod kapotou BMW 5 můžeme očekávat buď vylepšený benzínový třílitrový šestiválec s biturbem, nebo benzínový osmiválec o obsahu 4,4 litru s biturbem. Uvidíme, co přinese září.