Fred Perry – úspěch kolekce Amy Winehouse

16.srpen 2011 08:54

Módní značka Fred Perry se pyšní tím, že je první britské značka, která úspěšně zkombinovala sportovní a městskou módu, a tím vytvořila nejvýraznější ikonický módní styl minulého století.

Společnost byla založena na konci čtyřicátých let minulého století bývalým rakouským fotbalistou Tibbim Wegnerem a trojnásobným vítězem Wimbledonu Fredem Perrym. Vzhledem k tomu, že jejich prvním počinem bylo potítko, které rychle přijali tenisté na všech kurtech po celé Británii, je až s podivem, jaký věhlas si značka na módním poli relativně rychle získala. Za úspěchem a téměř raketovým startem značky Fred Perry stojí především nejslavnější kousek této sportovní dvojice – bavlněné polo tričko slim fit s límečkem na knoflíčky a s výšivkou v podobě vavřínového věnce. Toto triko, které Fred a Tibbi představili v roce 1952 na Wimbledonu, a které zhruba deset let bylo v nabídce pouze v bílé barvě, se stalo v rámci portfolia značky absolutní stálicí.

Od samého začátku byla značka Fred Perry spojována s celou řadou subkultur vztahujících se k hudebnímu prostředí. V 60. – 70. letech si značku Fred Perry oblíbila revoltující britská mládež od Northern Soul scény, přes skinheady až po takzvané Manchesterské „Perry boys“ či irské mladíky, kteří se oděvem s tradičním vavřínovým věncem odlišovali od „vyšší třídy“. Během celé své historie zůstala značka věrná éthosu autentičnosti, integritě a postojům.

Proslulé logo „vavřínového věnce vítězství“ je dnes známé po celém světě. Vavřínový věnec v antických dobách znamenal sílu a moc a kromě jiného to byl také původní znak Wimbledonu. Značkové obchody Fred Perry lze najít v 50 zemích světa. U nás je možné módu značky Fred Perry zakoupit v Praze v Pařížské a Rytířské ulici.

V současnosti je značka Fred Perry celosvětově velmi oblíbená, a to nejen mezi tenisovými příznivci a golfisty, ale je stejně jako dříve vyhledávána i mladými lidmi, kteří u ní nacházejí nestárnoucí retro modely. Ačkoli původní Fred Perry triko si stále udržuje vysoký standard a je synonymem pro underground módu a cool britský styl, pod touto značkou dnes nalezneme mnohem více než pouze sportovní a street módu. Společnost Fred Perry totiž neustále vyhledává nové zajímavé spolupracovníky, kteří by mohli přinést inovativní nápady pro její kultovní styl, a tak spolupracuje s různými uznávanými umělci a návrháři, jako je například Raf Simons nebo Richard Nicoll, Ema Cook či Amy Winehouse. Módní kolekce této značky tak dnes zahrnují vše od sportovní módy, přes městskou módu až po čistě elegantní styl.

Právě s poslední kolekcí nedávno tragicky zesnulé zpěvačky Amy Winhouse slavila společnost Fred Perry obrovský úspěch. Amy spolupracovala se značkou již delší dobu a tato kolekce byla v pořadí již třetí, kterou pro ni připravila. Ačkoli je zpěvačka známá svými často extravagantními a nelichotivými modely, v nichž se objevovala na veřejnosti, kolekce, které pro značku navrhla, se vždy nesly v duchu elegance, střídmosti a čistých linií.

Poslední kolekce Amy Winhouse, která se začala prodávat až po její smrti na základě svolení zpěvaččiny rodiny, představuje dokonalou symbiózu byznys stylu, ženskosti, pohodlí i elegance a byla rozprodána téměř celá během několika hodin. Všechny modely této kolekce, které dominuje černá a bílá barva, a jejímž jediným zdobným prvkem je zmíněné logo vavřínového věnce, dokonale podtrhují siluetu a působí velice střídmě a žensky zároveň.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2