Proč je dětské luxusní oblečení dobrá věc?

15.únor 2013 16:27

Jestliže máte za to, že kupovat dítěti drahé oblečení nemá cenu, protože z něj stejně do několika měsíců vyroste a navíc je zašpiní a potrhá, máte možná pravdu, ale designéři vás rozhodně nepochválí. Rozhodli se totiž, že zákazníky je třeba hledat už od toho nejútlejšího věku.

Všechno to vlastně začalo prince Williama a Kate Middleton ve Velké Británii. Svět už si dlouho neužil pořádnou starosvětskou královskou svatbu a zdá se, že pohádky mají pravdu a všichni teď se zatajeným dechem čekají na první královské miminko. A jako by odnikud se na internetu začaly objevovat zaručeně luxusní dárky pro děti – dudlík zdobený diamanty, zlatá lžička s briliantem, houpací koník z osmnácti karátového zlata. Toto zboží tu stejně jako luxusní dětské oblečení bylo vždy – jen jsme mu nevěnovali pozornost.

 

Od tašek na pleny k šatům

A tak se většina světových návrhářů zvučných jmen začala nepozorovaně orientovat na dětské oblečení. Velice výrazně na toto téma promluvila kolekce Pitti Bambo pro děti od kojeneckého věku do osmi let od Gucci, zaměřená na jaro 2011 a ozdobená zlatým plyšovým medvídkem, v níž se kromě oblečení (které se dalo čekat), obuvi (která se také dala čekat) a slunečních brýlí objevily i hrnečky, chrastítka a spousta různých doplňků, které by nečekal nikdo.

Samozřejmě to není žádná novinka – Oscar de la Renta svou dětskou řadu navrhl už dříve, Chloe a John Galliano se ozvaly v roce 2007 a celý trend v podstatě zahájila firma Dolce & Gabbana v roce 2001, kdy se na trh dostaly jejich luxusní tašky na pleny.

 

Proč by to mé dítě mělo nosit?

Mnoha rodičům se samozřejmě představa oblékání dětí do designérských kousků nezamlouvá – kromě toho, že tím vlastně vnucují dítěti vlastní identitu, zde samozřejmě hraje roli i patřičně vysoká cena. Dívčí šaty Dolce & Gabbana se zlatými flitry přijdou na 13 300 Kč, žakárový chlapecký ‚bomber‘ značky Gucci stojí přes devět tisíc a za hedvábné šaty Young Versace, potištěné mořskými hvězdami, zaplatí rodič více než 8500 Kč. Přesto se pro podobné zboží najdou zákazníci. Trh s luxusním zbožím se po krátké zastávce v letech 2008 a 2009 znovu zvedá a všichni, kdo v něm podnikají – od hodinek po kožené doplňky – s jistou pověrčivou opatrností tvrdí, že krize skončila. A čísla to dokazují – jen v případě firmy Gucci příjmy vzrostly za rok 2011 o 17,9% na 3,14 miliardy Euro.

 

Dvojsečný meč návyku

Otázkou samozřejmě zůstává, proč se návrháři a výrobci tolik zaměřují na dětské oblečení a doplňky. Pravda je jednoduchá – je třeba získávat a vychovávat nové zákazníky a pěstovat v nich věrnost ke značce. A pak je tu ještě další pravda:  jestliže firma vyrábí dětské oblečení, vypovídá to jasnou řečí o tom, že si uvědomuje nutnost práce s těmi nejlepšími, nejlépe vypracovanými a nejšetrnějšími materiály.

 

 

Autor: Redakce REAL-CITY

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2