GUCCI – spojení s monackou princeznou

26.březen 2012 14:42

Módní značka The House of Gucci, veřejnosti známá jako Gucci, která dnes patří mezi špičku italské elegance v oblasti módy a symbolizuje především luxus, vznikla ve Florencii. Počátky dnes světově vyhlášené značky sahají k roku 1921, kdy její zakladatel Guccio Gucci otevřel svůj první obchod.

Gucci byl velkým obdivovatelem koní, a tak není divu, že jeho prvním obchůdkem byl butik s koženými doplňky, které měly sloužit právě k jízdě na koni. Vedle výrobků souvisejících s jezdectvím se Gucci věnoval také výrobě zavazadel a kabelek. A byly to právě kabelky, které firmu Gucci proslavily a staly se rychle velmi žádaným zbožím.

Gucci však zemřel relativně hodně mladý a po jeho smrti převzali společností jeho tři synové. Právě oni se rozhodli pojmout značku ve velkém stylu a dodat jí světový věhlas. Na trh uvedli takzvané mokasíny, které ve své době doslova dobyly svět. Následovalo otevření butiků v New Yorku, Paříži, Londýně a relativně rychle si značka získala známé zákazníky, mezi něž patřili například Audrey Hepburn, Jackie Kenedy nebo Grace Kelly.

Dnes kabelky jménem Gucci znají ženy po celém světě. Tyto kabelky proslavila především neotřelá kabelka s názvem Bamboo, která byla na italský trh uvedena v roce 1947. Italské dámy tehdy velmi rády dávaly na obdiv svou krásu, eleganci a v neposlední řadě také to, že si takovou kabelku mohou dovolit.Dodnes jsou kabelky Gucci proslulé svým neotřelým stylem a designem, který se stal pro mnoho žen symbolem elegance a především prestiže.

V současné době se o design dámských kabelek Gucci stará známá návrhářky Frida Giannini, která je současně kreativní ředitelkou značky. Výroba se zaměřuje na dvě hlavní kategorie Bussiness a Creative. Kategorie Bussiness je typická svým konzervativnějším vzhledem s méně nápadnými vzory. Kategorie Creative je naopak velice výstřední. Obě tyto série však mají společné to, že patří na vrchol luxusu a elegance.

Stejně jako většina jiných proslulých světových módních společností se i značka Gucci nevěnuje pouze výrobě kabelek, ale módě v celém jejím rozsahu. Dnes se firma Gucci specializuje nejen na luxusní módu, ale také na parfémy, brýle a hodinky. Její nejznámější parfém má název Envy, což znamená závist. A právě na závisti staví značka Gucci svou filosofii. Je totiž symbolem elegance a luxusu, který si mohou dovolit spíše lidé z vyšší příjmových kategorií. Ten, kdo se mezi smetánku snaží dostat, ale na módu od Gucciho nemá, ten po ní touží a tiše závidí.

Ovšem značka Gucci slaví úspěchy nejen v módní a obchodní sféře, ale také ve sféře rekordů a dokonce si získala své čestné místo v Guinessově knize rekordů. Gucciho jeansy známé pod označením Genius jeans (pravé jeansy) byly totiž nejdražšími na světě a prodávaly se za neuvěřitelných 3 134 $ (cca 62 000 Kč).

Nyní módní značka Gucci přichází opět s novým projektem s názvem Forever Now. Ten má po dobu dvou let prostřednictvím speciálních kampaní představovat ikonické věci této značky. Pro sérii čtyř kampaní byla zvolena dcera monacké princezny Caroline Charlotte Casiraghi, která se značkou spolupracuje již od roku 2010. Tehdy pro ni, jakožto velice úspěšnou profesionální jezdkyni, přímo kreativní ředitelka Frida Giannini navrhla speciální kolekci jezdeckého oblečení a doplňků, která nebyla určena k prodeji.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2