Fenomén LV

26.květen 2011 10:51

Značka Louis Vuitton září na módním nebi již od roku 1854 a již dávno se stala synonymem luxusu a elegance.  Značku proslavil nejen její zakladatel, slavný návrhář a výrobce zavazadel Louis Vuitton, ale především jeho syn George, který je autorem se značkou neodmyslitelně spjatého monogramu LV Canvas. Když Louis Vuitton v roce 1854 otevíral v Paříži svůj první obchod, začínal prodejem hladkých lehkých a neprodyšných kufrů a pro svou kvalitu a originalitu si brzy získal skvělou pověst především mezi elitou společnosti. U LV si nechal zhotovit na míru příruční zavazadla například vladař Francie Napoleon III a toaletní kufřík z krokodýlí kůže a želvího krunýře slavná operní pěvkyni Marthe Chenal. Zavazadla LV získávala jedno ocenění za druhým a již v roce 1885 byl otevřen první Louis Vuitton obchod v Londýně. Takzvaně zlatou éru pak značka zažívala především v dobách působení George Vuittona, který převzal společnost po otcově smrti. Dnes má tato značka své prodejny po celém světě a svou pověst si rozhodně nepokazila.

Již delší dobu je značka spojována především s luxusními kabelkami a jejím současným kreativním ředitelem je světově uznávaný módní návrhář Marc Jacobs, díky němuž tato pomyslná hvězda stále září. Společnost dnes vyrábí a prodává nejen zavazadla a kabelky, ale také různé módní doplňky a nabízí například i kolekci bot. Ačkoli fenoménem se tato značka stala především v očích žen, nabízí naprosto dokonalé kolekce také pro muže.

Hlavním cílem této značky je uspokojovat i ty nejnáročnější zákazníky a pro nejednu ženu je kabelka LV životním snem. K dokonalosti jí totiž pak stačí dobře padnoucí jednoduché šaty, decentní šperk a kabelka LV, která  celému outfitu dodá punc originality a elegance. Vlastnit originál Louise Vuittona znamená zařadit se mezi elitu a představuje luxus, který si rozhodně nemůže dopřát každý.

Popularita značky si ovšem vybrala svou daň v podobě padělků. Dnes patří LV k nejčastěji imitovaným značkám a odhaduje se, že téměř 99 % zboží, které se tváří jako výrobky Louise Vuittona, jsou padělky. Mezi nejpopulárnější modely kabelek Louis Vuitton patří model Louis Vuitton Monogram Canvas, Louis Vuitton Monogram Mulicolor a Louis Vuitton Mini Lin. Právě pro svoji popularitu tyto modely také patří mezi nejčastěji padělané. Mnoho padělků je velmi zdařilých a od originálu jsou v podstatě k nerozeznání, což značce kazí její prestiž, a výrobce již proto na tento jev začal reagovat.

Chcete-li si být jisti, že kabelka, kterou se budete pyšnit, je skutečně originál, existuje jediný zaručený návod – nakupovat přímo u prodejce Louis Vuitton. Pokud si kabelku koupíte v Praze v Pařížské ulici, o padělek rozhodně nepůjde. Vadí-li vám, že „stejnou“ kabelku jako vy nosí ti, kteří na ni určitě nemají, pak si vyberte některou z nové kolekce na jaro a léto 2011, které rozhodně padělané nebyly a většina z nich se naštěstí padělku snad ani nedočká. Jsou to totiž jedinečné kousky zářící barvami, leskem a exotikou. Například psaníčka z nové kolekce zdobí pajetkové výšivky ve vzoru tygřích pruhů či kombinace různobarevných ploch z rejnočí kůže. Nejluxusnější variantu pak představuje vyšívaný motiv kosatců na podkladu z pštrosí kůže, který je sám svrchní vrstvou kůže rejnočí.

A hlavně, nezapomínejte na to, že luxus je především o pocitu. Jestliže jste si tuto značku zamilovali a víte, že vaše kabelka je originál, neohlížejte se na to, že po světě pobíhají padělky. Vychutnávejte si svůj pocit jedinečnosti a buďte sami se sebou spokojeni.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2