S větrem ve vlasech

Letní jízdě kabrioletem se nic nevyrovná. Bez ohledu na to, zda se rozhodnete pro sluncem prozářený výlet podél nekonečného oceánu, nebo pro projížďku pod nočním nebem, posetým miliony hvězd, vždy vás čeká neopakovatelný zážitek. Nabídka je samozřejmě tak široká, že není jednoduché se v ní vyznat – dovolte, abychom vám ukázali tři nejlepší kousky pro letošní léto.

Maserati GranCabrio MC

Tento model s trojzubcem na čelní mřížce vzbudil při svém uvedení na Mezinárodním autosalonu v Paříži poměrně smíšené reakce – v podstatě jde o revitalizaci modelu GranTurismo MC Stradale, kterému přibyla stahovací střecha. Prvotní obavy se naštěstí nepotvrdily a GranCabrio MC má rozhodně světu co nabídnout. Po doplnění trochu odlišné masky a nárazníku je o pět centimetrů delší a je (na rozdíl od základního modelu) k mání s přepracovanými světlomety, kterým přibyly denní LED obrysovky. Zadní spoiler navíc ve vyšších rychlostech přidává pořádnou dávku přítlaku, takže auto sedí na silnici jako přilepené. Cestující se uvnitř dočkají nových, agresivně tvarovaných sedaček a většího prostoru na zadních místech. A kromě toho, že se v kabině nešetřilo na výzdobě karbonovými vlákny, si cestu do palubní desky našla multimediální sestava z dílny britských zvukových mistrů Bowers & Wilkins. Pod kapotou bublá osmiválec o obsahu 4,7 litru, který s pomocí automatické převodovky dokáže vytáhnout auto z nuly na stovku za 4,9 sekund a dá mu maximální rychlost 289 km/h.

 Bentley Continental GTC 6.0 Litre W12

Nový kabriolet od Bentley dokáže díky šestilitrovému dvanáctiválci ukázat každému na silnici, jak vypadá výkon a ostrá jízda. Chcete luxusní ruční výrobu? Dostanete ji právě od mistrů z britského Crewe, kteří dohlížejí na každý detail. Model Continental GTC je postaven na základu velice úspěšného modelu GT z roku 2006. Při návrhu kabrioletu technici rozebrali předchůdce a vylepšili jej v každém směru – jestliže byl GT elegantní a výkonný, je nový model překrásný a jeho výkonnost dosahuje hranic, jaké od tak čistokrevného koně nikdo nečekal. Díky pokročilým metodám výroby bylo například možné zpracovat přední nárazník bez jakýchkoli spojů nebo svarů, za příplatek si můžete pořídit jednadvacetipalcová litá kola a dostanete i tak vychytané drobnosti jako vyhřívané opěrky na hlavu – geniální nápad pro to, aby vám během projížďky v chladném vzduchu neztuhly krční svaly. Sečteno a podtrženo – Continental GTC je automobil, který sází na city, lásku a úctu ke značce, ale zároveň dokáže extrémní výkon doplnit řízením, zaměřeným na řidičovo potěšení a radost z jízdy. Řečeno třemi slovy: absolutně luxusní kabriolet.

 Aston Martin Vanquish Volante

A v Británii se ještě zdržíme. Model Vanquish se (plným právem) stal skutečnou vlajkovou lodí Aston Martinu a my se po provedení kupé dočkali i čistokrevného kabrioletu. Kromě skládací střechy se ovšem jedná pouze o variaci na Vanquish Coupe. Stejně jako u modelu Coupe vozidlo pohání proslulý šestilitrový dvanáctiválec a výkonu 573 koní, který řídí šestistupňová automatická převodovka  Touchtronic 2. Z nuly na stovku zrychlí za 4,1 sekundy a maximální rychlost činí 294 km/h. Vanquish Volante je navíc první model Aston Martinu s tělem z karbonových vláken, takže hmotnost činí pouhých 1844 kg. Řízení je našlapáno elektronikou, která dohlíží na stabilitu jízdy a bezchybné fungování systémů. Celkově vzato je to velice povedený model, který si příliš nevyskakuje po stránce výkonu nebo jízdních vlastností a k zavedenému a vyzkoušenému základu přidává pouze stahovací střechu. Ze strany Aston Martinu je to sázka na jistotu, která dokonale vyšla.

Autor: Redakce REALCITY

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2