Nový Range Rover Sport „S“

Historie značky Land Rover sahá do roku 1948, kdy z konstruktérské dílny společnosti vyjel vůz koncipovaný čistě jako tažný stroj pro zemědělství.  Připojitelný pohon všech kol a stabilní žebřinový rám zajistili však tomuto vozu nebývalou popularitu a během šedesáti let se stal absolutní legendou. K tomu, že se vůz stal doslova stylovou ikonou, přispěli i takoví řidiči jako Winston Churchill, král Edward VIII. nebo královna Alžběta II.

Od doby, kdy vůz prvně spatřil světlo světa, prošel konstrukčními i designovými proměnami a ačkoli dnes působí již výrazně civilněji, stále si zachovává ráz i kvality robustního terénního stroje, který si poradí s každým terénem. Díky inovativnímu úsilí Land Roveru vyjel v roce 1970 nový model Range Rover, který kromě typických vlastností vozů Land Rover, mnohostrannosti a dlouhé životnosti kladl důraz také na nejvyšší komfort. Tato zcela nová třídou vozů vyvolala revoluci na trhu automobilů a své pověsti zůstává věrný i nový Range Rover Sport „S“.

Značka Land Rover totiž doplnila nabídku úspěšné řady vozidel Range Rover Sport novým modelem Range Rover Sport 3,0 TDV6  „S“ s 211 hp, a tím doplňuje dosavadní nabídku naftových motorů. Vedle verze s 245 hp je to druhá varianta úsporného naftového motoru 3,0-l-V6 s klidným chodem, díky němuž se vůz stává ještě atraktivnějším. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 10,9 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h. Díky paralelnímu sekvenčnímu turbo-přeplňování disponuje Range Rover Sport „S“ na terénní vůz pozoruhodně nízkou spotřebou paliva, která je na úrovni 9,2 l/100 km.

Range Rover Sport „S“ kombinuje prestiž a komfort na nejvyšší úrovni. Přední část automobilu zvýrazňuje maska chladiče v tmavém provedení „Jupiter-Finish“. Sebevědomé vystupování podtrhují xenonové reflektory s diodami LED soustředěnými do kruhu, který je typický právě pro automobily Range Rover, a vkusné devatenáctipalcové disky z lehkého kovu. Vozidlu dodává praktičnost zastavovací a zároveň rozjezdové tlačítko, které slouží k zapínání a vypínání motoru.

Vyznavači stylové komfortní jízdy a skvělého designu jistě ocení nejen novou tvář automobilu, ale i jeho velmi slušnou základní výbavu. Do sériové výbavy tohoto modelu totiž, jak se na Range Rover sluší, patří nastavitelné vzduchové odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, velká devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, panely interiéru z ořechového dřeva, rychlý navigační systém a komplexní 4×4 info pro Terrain Response-System na sedmipalcovém dotykovém displeji.

Tak jako u všech vozidel značky Land Rover je i pro tento nový model řady Range Rover Sport samozřejmostí tříletá záruka a pevné servisní ceny u všech partnerů Land Rover. Díky svým specifickým dynamickým jízdním vlastnostem, svému designu, vnitřnímu vybavení i nízké spotřebě si tento model, stejně jako jeho předchůdci, rychle získává své příznivce. Nyní je k dostání i v České republice za cenu od 1 475 036,-Kč.

Technické údaje Range Rover Sport 3,0 TDV6 S s 211 hp:

Zdvihový objem:         2993 ccm
Výkon:                        155 kW/211 hp při 4000/min
Točivý moment:          520 Nm při 2000/min
Točivý moment:          10,9 s
Maximální rychlost:     193 km/h

Autor: Helena Koutková

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2