Nový Lexus GS: smělý dravec

Prémiová značka Toyoty se snaží, seč může, aby svému názvu dostála se ctí. Od svých počátků se značka profiluje jako spojení dokonalosti, výjimečné kvality, špičkové technologie, zodpovědného přístupu k životnímu prostředí či zcela unikátního vztahu k zákazníkům. Lexus jako první automobilka na světě začal vyvíjet hybridní modely, tj. kombinoval klasické spalovací agregáty s elektromotorem. Dodnes je značka průkopníkem a největším inovátorem. Masově vnímaná Toyota se v roce 1989 rozhodla, že zaútočí na segment luxusních vozů, a dala tak vzniknout zcela nové značce. Úspěch slaví hlavně ve Spojených státech, kde je nejprodávanější značkou luxusních automobilů. V roce 2007 byl Lexus společně s Porsche vyhlášen za nejspolehlivější značku světa.

Díky typické přední masce si nový Lexus GS nesplete snad nikdo. Oficiální hlas z automobilky uvádí, že se jedná o tvar vřetena, které je pro Lexus charakteristické. Kromě smělejšího designu se konstruktéři zaměřili na zvětšení interiéru a na co možná nejatraktivnější požitek z jízdy. K tomu má pomoci nový tvar aerodynamické karoserie, nové prvky na podvozku, širší rozchod kol nebo převodovka s rychlejším řazením. Nový GS bude rozpoznatelný i díky svému charakteristickému naladění výfuku.

Nasazení hliníkových vodicích ramen u přední i zadní nápravy přispělo ke snížení neodpružené hmotnosti a výraznému zlepšení vlastností vozu v otázkách agility, tlumení náklonů, jízdního pohodlí, ovladatelnosti a přesnosti řízení. Kotoučové brzdy s odvětráváním a čtyřpístkovými hliníkovými třmeny vpředu jsou vybaveny nejmodernějšími elektronickými systémy, které zaručují správné vyvážení brzdné síly a dokonalou kontrolu.

Nový Lexus GS ve svých útrobách ukrývá zdokonalený vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Motor o úctyhodném výkonu 225 kW (306 k) zaručuje prvenství ve své třídě a zároveň je jediný, který využívá přímé a nepřímé vstřikování paliva. Stovku dosáhne nové „géesko“ za 5,7 sekundy a spotřebuje méně paliva než předchozí generace modelu. Jízdu ještě více umocňuje šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením pod volantem a možností přepnutí na sportovní režim.

Změna režimu se pozná podle podsvícení ukazatelů

Lexus GS disponuje kromě standardního jízdního režimu Normal ještě dalšími třemi módy, které si řidič může zvolit dle aktuální nálady. Jednotlivé úrovně se snadno rozpoznají podle podsvícení ukazatelů a přístrojové desky. Modrá barva je ve znamení ekologie. Vyhřívání sedadel či ovládání klimatizace se přizpůsobují co nejnižší spotřebě paliva. Pokud svítí budíky červeně, znamená to, že jedete sportovně. Mód Sport S upravuje mapování škrticí klapky a stanovuje prioritu řazení tak, aby maximálně využil potenciálu motoru. Doplňkový Sport S+ zlepšuje ovladatelnost díky nastavení adaptivního odpružení a zapojením stabilizačního systému.

Design rozhoduje.

Je evidentní, že se konstruktéři zaměřili na vizualizaci proudění vzduchu kolem vozu a optimalizovali jednotlivé parametry tak, aby byl součinitel aerodynamického odporu co možná nejnižší. Ikonická maska chladiče hladce navazuje na agresivní přední nárazník. Tento nápadný stylový prvek, který kombinuje hluboce posazené světlomety a světla LED denního svícení ve tvaru L, ještě více zvýrazňuje sebevědomý vzhled vozu. Záď vozu je rozpoznatelná díky nápadnému difuzoru a středovým aero lamelám, které napomáhají lepšímu proudění vzduchu ve spodní části karoserie.

Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 68 % (2010) vs. 40 % (2007). V roce 2010 například 80 % zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo dokonce téměř 90 % zákazníků.

Autor: Redakce RealCity

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2