Luxusní jízda s větrem ve vlasech

13.červenec 2012 12:27

Pocit svobody, procítění jízdy všemi smysly nebo totální kontrola nad strojem, která je doplněna fičícím vzduchem kolem hlavy… Tak nějak nebo podobně popisují motorkáři své pocity a důvody, proč sedlají stroje různých značek a kubatur. Svoji roli hraje také výrazně bližší kontakt s okolní přírodou a silnicí než ve standardním voze. Možnost ovládat stroj, který hbitě reaguje na řidičovy povely, je velmi návyková aktivita. Pro ty, kteří chtějí prožívat obdobné pocity jako při jízdě na motocyklu, ale z různých důvodů se jim na dvě kola nasednout nechce, je ideálním řešením kabriolet. Určitě se najde mnoho oponentů, že je to v našich klimatických podmínkách až příliš velký luxus, nicméně to nemusí být pravda. Současné vozy, totiž ve většině případů disponují pevnou střechou, o jejíž složení se stará automatické zařízení. S kabrioletem tak lze jezdit celý rok.

Nicméně opojný pocit, kdy vám bude vítr čechrat vlasy, a vy si budete užívat slunečného dne, je velmi lákavý. Ke všemu v kabrioletu to je určitě bezpečnější než na motocyklu. Zároveň si jízdu užijí i vaši blízcí. Je jedno, zda si představujete romantickou projížďku po pobřeží, kdy cítíte svěží vítr nebo relativně rychlou jízdu českou krajinou. Pro ten správný pocit je dobré vybrat i správný vůz. A pro letošní léto je výběr opravdu luxusní.

Audi nabízí hned dva modely. Stahovací střecha je dostupná jak u A3, tak i u A5. Oba dva modely jsou určeny pro náročné řidiče, kteří si potrpí na německou kvalitu. Výrazný design, inovativní technologie podtrhují emocionální jízdu. Model A5 v oblasti komfortu a bezpečnosti nesnese nejmenší kompromis. Sportovní kupé se pro milovníky klasiky vyrábí s plátěnou střechou. Na přání lze samozřejmě dodat akustickou skládací. Audi A5 Cabriolet lze pořídit v základní výbavě s motorem 1,8 TFSI o výkonu 125 kW za téměř devět set tisíc korun.

Pokud byste chtěli od jedné značky opravdu širokou nabídku vozů bez střechy, zastavte se u prodejců Mercedesu. V současné době totiž nabízí rovných šest modelů. Od městského Smart ForTwo Cabrio až po Mercedes SLS Roadster či třídu G. Nejmenší Smart lze dostat za cenu 339 tisíc korun, ale naproti tomu se nejluxusnější třída SLS pohybuje u závratných 4,5 miliónu korun.

Kabriolety nenabízejí pouze ty nejdražší a nejluxusnější značky. Modely bez střechy můžete najít i u běžných výrobců. Zdařilý je například Volkswagen Golf nebo jeho bratr Volkswagen Eos. Podle Petra Janeby z Import Volkswagen Group jsou prodeje kabrioletů v České republice výslovně záležitostí image a prestiže. Oba modely VW jsou určeny pro lifestylově orientované zákazníky. Golf se nabízí s klasickou plátěnou střechou a zákazníkům vychází vstříc i nižší cenou. Naopak Eos má skládací střechu, která se pro střední Evropu hodí daleko více a je dodáván také s výkonnějšími motory. Jízda Eosem se tak stává hlavně pocitovou záležitostí.

Verzi bez střechy nabízí i francouzský Renault. Jeho Mégane Coupe-Cabriolet si loni koupilo 36 Čechů. Není to číslo nikterak závratné, ale v zahraničí, zejména v zemích, kde je převážnou dobu léto, to je zcela jiné. Nicméně podle Jitky Skalničkové z Renaultu se Coupe-Cabriolet prodává dobře i v Belgii nebo Švýcarsku.

Kdo nikdy nezažil pocit jízdy bez střechy, neuvěří. Pokud ve vás myšlenka na vyzkoušení takového zážitku už delší dobu hlodá, není nic lepšího, než si během letošní dovolené půjčit místo standardního vozu, některý z kabrioletů a radost z léta ještě znásobit.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2