Luxus na silnici za všech okolností

11.únor 2013 11:29

Automobily jsou pro nás dnes stejně běžným doplňkem moderního života jako hodinky, mobil nebo počítač. Rozdíl spočívá v tom, pro jakou příležitost se který vůz hodí nejlépe – někdy potřebujete reprezentovat, jindy vyžadujete extrémní bezpečnost a možnost uložení mnoha věcí (a lidí) a jindy to vše s hlubokou úlevou v srdci vyměníte za svobodu a divokost. Každá příležitost má své…

 

Mercedes třídy A: Pro formální příležitosti

Pro mnoho zákaznic se stává třída A vstupní branou do světa solidních, spolehlivých aut a tyto Mercedesy jsou ve skutečnosti solidní a spolehlivé, že u nich mnoho řidiček, které sází na jistotu, zůstává. Už jsou dávno pryč doby, kdy třída A znamenala bezduchou strohost bez špetky fantazie či dobrodružství – dnešní modely se chlubí lehce sportovním designem, který obohacuje segment kompaktních vozidel tolik vítaným kořením luxusu a charakteru.

Automobil nové řady A působí dojmem pohybujícího se vozidla i ve chvíli, kdy stojí. Šípová přední část mu dodává dravost a kombinace zaoblených i ostrých linií připomíná svobodného ducha, který se nemůže dočkat, až se dostane do otáček. A otáčky stojí za to – nové čtyřválce s obsahem 1,6 a 2 litry se dokáží do silnice pěkně zostra zakousnout a ‚áčko‘ už dávno není lenivý automobil. I přes to všechno zůstává jeho doménou hlavně pohyb po městě, kde se díky mrštnosti, menším rozměrům a jízdním vlastnostem cítí jako doma. Navíc vám nabídne patřičně ekonomickou a ekologickou jízdu a díky tomu i lepší, daleko lepší pocit.

 

Toyota RAV-4:  Pro rodinný život

Podle nedávného průzkumu řídí ženy Toyotu RAV-4 ve více než polovině případů (přesně šlo o 53%) ženy. Předpokládáme, že poté, co se u Toyoty rozhodli provést absolutní (a absolutně povedený!) redesign modelu, se toto číslo pohne směrem nahoru. Nová RAV-4 je totiž naprosto úžasná, a upřímně řečeno už bylo na čase – kompaktní městské SUV se faceliftu dočkalo jako poslední modelová řada japonského výrobce, a po tolika letech v provozu už jej potřebovalo. Vůz nyní vypadá daleko dravěji, sportovněji a… jinak. Pod kapotou spokojeně bublá stádo sto sedmdesáti šesti koní, svázaných do čtyřválce s možností náhonu na všechna čtyři kola, a ovládaných velice chytrou šestirychlostní převodovkou, která se sama přepíná podle stylu jízdy do patřičného režimu, což má samozřejmě vliv i na spotřebu a množství zplodin.

Třetí řada sedadel sice vzadu chybí, ale o to větší zůstal úložný prostor, do něhož je nyní díky snížené podlaze lepší přístup. Tomu pomáhají i zadní dveře, které se vyklápějí nahoru a rezerva se tudíž přestěhovala pod podlážku úložného prostoru a už nezabírá prostor na dveřích. Co ještě? Celkem osm airbagů, zpětná kamera, monitorování slepého úhlu… jestliže existuje způsob, jak zvýšit bezpečnost, nová RAV-4 ho má přinejmenším v doplňkové výbavě.

 

Fiat 500:  Pro volný čas

Řekněme si to na rovinu – v případě, že si v dnešní šílené době vyšetříte trochu volného času pro sebe, je třeba využít každý jeho okamžik. A právě pro takové chvíle potřebujete vůz, který je ztělesněním potěšení ze života a radosti z řízení. Obě tyto položky už od počátku automobilismu nejlépe zvládali Italové, takže není divu, že vám doporučujeme právě klasickou ‚pětistovku‘. Fiat 500 je kompaktní, takže se skvěle ovládá, okamžitě reaguje a je hbitý. Navíc je lehký, takže si se spotřebou nemusíte dělat hlavu. I přes menší rozměry a hmotnost ale díky moderním technologiím zaručuje patřičné bezpečí. Navíc dostanete na výběr mnoho možností odstínů, interiérů, hliníkových kol a podobných věcí, takže se nemusíte bát, že se ztratíte v davu. A pak jsou tu samozřejmě drobnosti – palubní desku máte v barvě vozu a odstínu je přizpůsobeno veškeré vnitřní vybavení. To nejdůležitější, co dělá z Fiatu 500 tak zábavného společníka, ale ve specifikacích výrobce ani v katalogu nenajdete – je to právě ten duch italského sladkého života, který na vás dýchne v okamžiku, kdy se usadíte v pohodlně tvarovaném sedadle a vezmete do ruky velmi retro volant (který je nicméně vybavený ovládáním důležitých funkcí). Jízda, bezpečnost, zábava, styl. To všechno v příjemně velkém balení… kdo by se nezamiloval?

 

 

Autor: Redakce REAL-CITY

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2