Luxus na dvou kolech

15.červen 2012 14:56

Stále více lidí zjišťuje, že pohybovat se po centrech měst není vůbec jednoduché. Je skvělé řídit pohodlné a bezpečné auto, ale zároveň velmi nudné i unavující trávit pravidelně desítky minut v zácpách nebo ucpaných ulicích. Moderní je žít naplno, bavit se, pracovat nebo relaxovat. Městské skútry jsou více oblíbenější. Umožňují totiž stihnout víc věcí. Kdo z nás bych nechtěl ráno do fitness, pak rovnou do práce, během přestávky na oběd se potkat s přáteli a večer stihnout posezení v oblíbené restauraci. BMW vyvinula a na trhu v roce 2012 uvedla takzvaný maxiskútr C 600 Sport. A vše nasvědčuje tomu, že motocykly budou v našich životech hrát rozhodující roli. Požadavky na mobilitu jsou totiž jednoznačné – vysoká účinnost, optimální funkcionalita v každodenním provozu a samozřejmě důraz na ekologii.

Značka BMW vstoupila letos do zcela nového segmentu. Až doteď byla totiž kategorie velkých skútrů opomíjena. A vstup to byl opravdu ve velkém stylu. BMW C 600 Sport využívá kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec o objemu bezmála 650 ccm a výkonu 60 koní. I ostatní motocykly BMW se vyznačují skvělými jízdními vlastnostmi a představují jasnou špičku. Luxusní svezení slibuje i maxiskútr, kterým lze jezdit jak po metropoli do kanceláře, tak na vyjížďky o víkendu. Uložení a sklon motoru snižuje těžiště a usnadňuje manipulaci a ovladatelnost skútru. Dva vyvažovací hřídele navíc téměř stoprocentně eliminují vibrace motoru. Instalace nejmodernějších vychytávek z dílny BMW jako je například ABS či speciální diodové světlomety pro denní svícení a lepší viditelnost v městském provozu příjemně překvapí.

Je to skútr a zároveň velmi sportovní jízda. Sportovní šestistovka na první pohled zaujme úzkými světlomety a lakovanou kapotáží. Ta napomáhá příjemnému ježdění po městě, ale zároveň nijak neomezuje při víkendové vyjížďce. Propracovanost se projevuje v zajímavých detailech. Designéři v BMW například nově zaimplementovali tzv. systém FlexCase, díky němuž lze pod sedlo uložit i druhou přilbu. Jednoduše lze spustit speciální látkový vak v zadní části podlážky podsedadlového prostoru až těsně nad zadní kolo a při zaparkování do vzniklého prostoru uložit přilbu. Samozřejmostí je možnost uzamknutí. Před další jízdou vás na spuštění FlexCase upozorní pojistka.

Spolujezdci zcela určitě ocení možnost vyhřívaného sedadla a řidič zase mohutnou přední masku, která dostatečně chrání před náporem vzduchu. Volitelná výbava mimo jiné zahrnuje i vyhřívané rukojeti, alarm nebo čidla v pneumatikách.

Pokud však budete spíše uvažovat o delších cestách, vyberte raději verzi GT, kterou poznáte podle mohutnější kapotáže. Jízdní vlastnosti jsou totožné, nicméně  „gétéčko“ je jako stvořené pro dlouhé vyjížďky.

Možná na vás budou pravověrní „motorkáři“ hledět nejdříve skrz prsty, ale BMW C 600 je skvělá volba pro člověka, který chce jezdit na motocyklu po městě a zároveň si užít pocit volnosti a radosti z jízdy o víkendech. Dostatečný výkon vás nebude omezovat a vy získáte skvělého maxiskútra, kterého si zcela určitě zamilujete. Investice do nové šestistovky se rozhodně vyplatí. Pro ty, kdo váhají je tu testovací jízda.

 

 

Autor: Helena Koutková

 

1 200 000 EUR

Vila v Řecku

více

280 m2 / /

1 750 000 EUR

Vila ve Španělsku

více

559 m2 / 931 m2 / /

1 500 000 EUR

Vila v Chorvatsku

více

400 m2 / 800 m2