
Historie značky Land Rover sahá do roku 1948, kdy z konstruktérské dílny společnosti vyjel vůz koncipovaný čistě jako tažný stroj pro zemědělství. Připojitelný pohon všech kol a stabilní žebřinový rám zajistili však tomuto vozu nebývalou popularitu a během šedesáti let se stal absolutní legendou. K tomu, že se vůz stal doslova stylovou ikonou, přispěli i takoví řidiči jako Winston Churchill, král Edward VIII. nebo královna Alžběta II.
Od doby, kdy vůz prvně spatřil světlo světa, prošel konstrukčními i designovými proměnami a ačkoli dnes působí již výrazně civilněji, stále si zachovává ráz i kvality robustního terénního stroje, který si poradí s každým terénem. Díky inovativnímu úsilí Land Roveru vyjel v roce 1970 nový model Range Rover, který kromě typických vlastností vozů Land Rover, mnohostrannosti a dlouhé životnosti kladl důraz také na nejvyšší komfort. Tato zcela nová třídou vozů vyvolala revoluci na trhu automobilů a své pověsti zůstává věrný i nový Range Rover Sport „S“.
Značka Land Rover totiž doplnila nabídku úspěšné řady vozidel Range Rover Sport novým modelem Range Rover Sport 3,0 TDV6 „S“ s 211 hp, a tím doplňuje dosavadní nabídku naftových motorů. Vedle verze s 245 hp je to druhá varianta úsporného naftového motoru 3,0-l-V6 s klidným chodem, díky němuž se vůz stává ještě atraktivnějším. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 10,9 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h. Díky paralelnímu sekvenčnímu turbo-přeplňování disponuje Range Rover Sport „S“ na terénní vůz pozoruhodně nízkou spotřebou paliva, která je na úrovni 9,2 l/100 km.
Range Rover Sport „S“ kombinuje prestiž a komfort na nejvyšší úrovni. Přední část automobilu zvýrazňuje maska chladiče v tmavém provedení „Jupiter-Finish“. Sebevědomé vystupování podtrhují xenonové reflektory s diodami LED soustředěnými do kruhu, který je typický právě pro automobily Range Rover, a vkusné devatenáctipalcové disky z lehkého kovu. Vozidlu dodává praktičnost zastavovací a zároveň rozjezdové tlačítko, které slouží k zapínání a vypínání motoru.
Vyznavači stylové komfortní jízdy a skvělého designu jistě ocení nejen novou tvář automobilu, ale i jeho velmi slušnou základní výbavu. Do sériové výbavy tohoto modelu totiž, jak se na Range Rover sluší, patří nastavitelné vzduchové odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, velká devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, panely interiéru z ořechového dřeva, rychlý navigační systém a komplexní 4×4 info pro Terrain Response-System na sedmipalcovém dotykovém displeji.
Tak jako u všech vozidel značky Land Rover je i pro tento nový model řady Range Rover Sport samozřejmostí tříletá záruka a pevné servisní ceny u všech partnerů Land Rover. Díky svým specifickým dynamickým jízdním vlastnostem, svému designu, vnitřnímu vybavení i nízké spotřebě si tento model, stejně jako jeho předchůdci, rychle získává své příznivce. Nyní je k dostání i v České republice za cenu od 1 475 036,-Kč.
Technické údaje Range Rover Sport 3,0 TDV6 S s 211 hp:
Zdvihový objem: 2993 ccm
Výkon: 155 kW/211 hp při 4000/min
Točivý moment: 520 Nm při 2000/min
Točivý moment: 10,9 s
Maximální rychlost: 193 km/h
Autor: Helena Koutková