
12.červenec 2011 13:15
Kdo by neznal Pradu, slavnou italskou módní firmu, která je v současnosti považována za jednu z nejvlivnějších firem v módním průmyslu.
Méně známá je skutečnost, že ačkoli společnost založil v Miláně v roce 1913 Mario Prada, o její světový věhlas a vznik módního impéria se zasloužila především jeho vnučka Miuccia Prada.
Ve svých začátcích se značka zaměřovala především na kvalitní kožené zboží a módní doplňky. Značka pod vedením Maria Prady přinesla na trh nové typy kufrů z lehkých a vysoce kvalitních materiálů. Ačkoli firma mnoho let relativně dobře prosperovala, v sedmdesátých letech se ocitla na pokraj bankrotu. Trh v té době totiž ovládali velmi silní konkurenti jako Gucci a Hermés. Po smrti Maria Prady se pak v roce 1978 ujala vedení podniku jeho vnučka Miuccia Prada se svým manželem Patrizio Bortellim. Zatímco Patrizio se ujal řízení podniku, Miuccia pro značku navrhovala módní kolekce.
Právě díky zakladatelově vnučce a dědičce Miuccii, která je v současnost jednou z celosvětově nejuznávanějších módních návrhářek, se firma dostala opět na výsluní a módní značka Prada se velmi rychle stala nejen synonymem luxusu a elegance, ale také opět začala zaplňovat přehlídková mola. V devadesátých letech už by se v módní branži sotva našel někdo, kdo by tuto značku neznal. V té době již totiž měla Prada v módním průmyslu jednoznačně vedoucí pozici. Její šaty i doplňky byly vysoce elegantní i rafinované a vyznačovaly se výrazně vysokou kvalitou. Luxusní látky a jednoduchý styl, zejména v černé, šedé, hnědé, zelené a krémové barvě, se v té době staly poznávacím znamením značky. Prada ovšem nezaostávala ani v oblasti inovací. Miuccia Prada totiž ve svých kolekcích experimentovala s průsvitnými latexy a papírovými polyamidy, kombinovanými s plasty, satény, průmyslovými proužky filmů a úlomky zrcadel.
Právě díky Miuccii značka Prada každoročně nejen na přehlídkových molech fascinuje elitu i širokou veřejnost. Modely Prada reprezentují nejen jednoduchost, svěžest a originalitu, ale také sexualitu a erotiku. V současnosti produkce Prady zahrnuje mimo jiné i luxusní parfémy či doplňky, kterými jsou kožené pásky, brýle, elegantní boty a proslulé Prada kabelky. Právě ty patří ve světě kabelek díky své kvalitě, dokonalému zpracování a originalitě mezi jednoznačné fenomény.
Kolekce Prada pro jaro a léto 2011 je velmi hravá a představuje cokoli, jen ne nudu. Vyznačuje se širokým spektrem použitých barev, geometrickými vzory a proužky. Prada 2011 je i díky inspiraci sedmdesátými léty a Josephine Baker velmi pozitivní a zábavná. Miuccia Prada v letošní kolekci přináší horizontální proužky rozmanitých barev a jednoduché, částečně asymetrické střihy obohacené o ženské postavě lichotící volánky.
Nesmírně ženské a inspirativní oděvní modely Prada již tradičně doplňují i originální luxusní kabelky a boty Prada, které se nesou rovněž ve znamení výrazných barev, často v proužkových variantách.
Kolekce Prada pro podzim 2011 je pro změnu označena jako Módní maximalismus. Světový módní dům spolu s fotografem Stevnem Meiselem vsadili na barevné kontrasty vzorů a materiálů. Tvářemi reklamní kampaně Prada podzim 2011 jsou modelky Kelly Mittendorf, Ondria Hardin, Julia Zimmer a Antonia Wesseloh a Frida Gustavsson. Kolekci opět dominuje jasná a výrazná paleta barev, která dává tušit, že móda letošního podzimu bude velmi rozmanitá.
V České republice můžete nakoupit zboží značky Prada v luxusním dvoupodlažním butiku v Praze v Pařížské ulici, letošní kolekce zaručuje, že vás rozhodně nikdo nepřehlédne.
Autor: Helena Koutková