
Zima sice ještě občas vystrkuje drápky, ale brzy už přijde jaro a s ním záplava slunečního svitu. To má samozřejmě dva účinky – příroda jednak ožije a za druhé to člověka nutí mhouřit oči, čímž vznikají vrásky. Tomu se dá samozřejmě zabránit patřičnou ochranou zraku – a tady přichází na scénu sluneční brýle.
Dolce & Gabbana DG2027B (USD 383 609)
Řekněme si na rovinu, že oblast slunečních brýlí zase tak moc inovativní není – jistě, je možné je vyrábět v několika obyčejných a několika šílených tvarech, ale zásoby designu rozhodně nejsou nevyčerpatelné stejně jako se brzy okoukají různé barevné variace skel. Musí se tedy najít nějaký dostatečně avantgardní módní dům – jako například v tomto případě průkopníci v oboru designového průmyslu, Italové Dolce & Gabbana, kteří se hned tak nějaké extravagance neleknou. Rám slunečních brýlí je vyroben ze zlata a doplňují jej skla v sytě hnědém odstínu. Dotek génia pak přichází ve formě jména designérské firmy vysázeného do nožek brýlí pomocí drobných briliantů.
Bentley B-001 PT (USD 45 276)
Luxusní sluneční brýle samozřejmě nejsou určené pouze ženám a i pro pány se najde patřičné zboží. A kdo by s ním mohl přijít lepší než výrobce ručně stavěných limuzín Bentley? Ten se v roce 2010 rozhodl spojit síly s luxusním výrobcem brýlí Estede a výsledek se dostavil v těle modelu B-001. Tvar skel je víceméně klasický a z davu nevyčnívá ani jejich příjemně kouřově šedé tónování. Trik spočívá v rámu, který je vyroben z ryzí platiny (pokud chcete ušetřit, můžete si vybrat model buď z červeného, nebo bílého zlata). A nemusíte se bát, že by vám nesedly – vzhledem k exkluzivitě (každý model bude vyroben ve stokusové sérii) se výrobce rozhodl každému kupujícímu pečlivě proměřit obličej a přizpůsobit mu brýle na míru. K brýlím každý dostane krabičku, vyrobenou přesně na míru úložnému prostoru v limuzíně Bentley Mulsanne.
Chopard/De Rigo Vision (USD 408 496)
Momentálně náleží pohár za nejdražší sluneční brýle na světě zosobnění luxusu, švýcarské společnosti Chopard. Po dokonalé práci s kůží, drahokamy a hodinářskými strojky bylo jen otázkou času, kdy se rozhodne klenotnický gigant zdolat i další metu. S designem pomáhala Chopardu proslulá společnost De Rigo Vision a výsledek rozhodně stojí za to. Jen můstek brýlí zdobí celkem 51 briliantů o celkové hmotnosti čtyři karáty. Kromě kamenů bylo použito k výrobě i šedesát gramů čtyřiadvacetikarátového zlata. Samotné vsazení kamenů je nevídaně nápadité a klenotníci Chopardu úspěšně unikli ze smyčky nudného pavé vsazení a místo toho vytvořili organický vzor, který brilianty ještě lépe zvýrazní a rozzáří. Klouby nožek oživuje tradiční a proslulé ‚C‘ logo.
Redakce: REALCity