
28.květen 2012 17:04
Úspěšní Češi silných ročníků tzv. Husákových dětí anebo střední generace s velmi nadstandardním příjmem jsou nejčastějšími klienty designových studií. Za posledních několik let toho totiž zvládli hodně. Cestovali po světě, věnovali se své kariéře nebo zakládali rodiny. Nyní se jich čím dál více upíná k vlastnímu domovu a začíná oceňovat jeho hodnoty. Zřetelně mění své zvyky, vyžadují kvalitu, na kterou jsou zvyklí z ciziny či svého pracovního prostředí. Stěhují se do větších bytů i domů a kladou velký důraz na jejich zařízení. Toho chce využít Jindřich Lukavský se svou společností EXX, která se specializuje na vybavování interiérů, a která v Praze otevřela velmi exkluzivní showroom. „Během posledního roku je vidět jasný trend, kdy počet třicátníků a čtyřicátníků, kteří poptávají naše služby, rapidně roste,“ říká Lukavský a dodává, že by rád díky novému showroomu, ve spojení se zkušenostmi a službami, které nabízí, v horizontu tří let zdvojnásobil tržby.
Podle Jindřicha Lukavského se často stává, že klienti dorazí do showroomu s dotazem na designový kus nábytku a odcházejí s projektem na osvětlení. „Osvětlení mnoho lidí nevěnuje pozornost a až při rozhovoru s designérem si uvědomí, že příjemný interiér vytváří i (či hlavně) správně umístěná světla,“ vysvětluje Lukavský a zároveň dodává: „Částka za projekt osvětlení a jeho vlastní realizaci není v porovnání s investicí do nemovitosti nijak závratná. Po konzultaci si devadesát procent všech zákazníků prvotní záměr rozmyslí a jako první etapu realizují právě světla,“ upozorňuje Jindřich Lukavský z EXX. Zbytek interiéru se dá vybavovat postupně a jednotlivé kousky postupem času nahrazovat právě těmi designerskými. Showroom společnosti EXX pochopitelně prezentuje nejen osvětlení, ale ukazuje návštěvníkům, jak lze komfortně, kvalitně a designově vybavit kuchyně a celý interiér. Právě osvětlení zde však hraje prim.
Čtyřicátníci tvoří podle Lukavského zhruba polovinu všech zákazníků. „Jsou vzdělaní a zpravidla vědí, co chtějí. Jsou zvyklí odevzdávat špičkové výkony a to samé také čekají i od poskytovatelů služeb.“ Druhá významná část zákazníků jsou lidé středního věku, kteří si dopřávají luxus nového domova. „Zpravidla mají již odrostlé děti, stěhují se do nového nebo minimálně provádějí rozsáhlou rekonstrukci stávajícího bydlení. S námi si chtějí dopřát a mohou si dovolit luxus kvalitního domova, kde se cítí komfortně a bezpečně a kam se nemusí stydět pozvat své přátele,“ uzavírá Lukavský.
Dvoupatrový showroom přibližuje současné možnosti osvětlení i řešení interiérů podle posledních trendů. Jde také o nejrozsáhlejší ukázku příkladů, co vše lze vyrobit z Corianu – materiálu, který snoubí přednosti přírodního kamene a moderních technologií. Unikátnost showroomu spočívá také v jeho komplexnosti, která zahrnuje nejen vystavený mobiliář a osvětlení, ale i ukázky řešení těch částí interiéru, které jsou pevně spojené s budovou, jako jsou například podlahy, schodiště, skleněné příčky nebo nestandardní povrchy stěn.
Na 1000 m2 mohou návštěvníci shlédnout nabídku kompletního sortimentu EXX, od osvětlení, kuchyní, koupelen a nábytku až po dveře a interiérové doplňky. V případě osvětlení představuje EXX produkty společností Regent, Intra, Simes, Flos, Ingo Maurer či Vibia, ze značek pro kuchyňské vybavení si návštěvníci mohou prohlédnout například spotřebiče Miele, Siemens, Gaggenau. „Samotná budova, ve které se showroom nachází, je příkladem unikátního spojení architektury a interiéru a ukazuje současné možnosti pro bytové a komerční prostory,“ upozorňuje na výjimečnost showroomu Jindřich Lukavský, majitel společnosti. „Pomyslný řetězec činností se uzavřel a EXX nyní řeší interiér komplexně, tj. od návrhu až po vlastní realizaci. Unikátnost je právě v detailech nebo prvcích, které mnozí opomíjejí. Umíme dodat jak jednotlivé produkty z našeho portfolia, tak i zrealizovat kompletní drahé a náročné interiéry,“ dodává Lukavský.
Autor: Helena Koutková